Warning: Constant WP_DEBUG already defined in /customers/6/a/a/computaal.nl/httpd.www/wp-config.php on line 99 Warning: Constant WP_MEMORY_LIMIT already defined in /customers/6/a/a/computaal.nl/httpd.www/wp-config.php on line 104 Blog over LinkedIn en andere sociale media | Computaal LinkedIn Trainingen - Deel 6
Recente artikelen

Bewerk vanaf nu je LinkedIn profiel op je mobiele apparaat!

Vandaag kondigde LinkedIn op hun blog aan dat het met de mobiele apps van LinkedIn mogelijk wordt om je profiel te bewerken terwijl je op weg bent. Er is altijd veel vraag geweest naar deze mogelijkheid. Met de nieuwe functionaliteit kun je je foto vervangen, de professionele kopregel (headline) bewerken, vaardigheden wijzigen of een nieuwe positie toevoegen. De nieuwe functionaliteit is ingebouwd in de LinkedIn app voor Android en in de LinkedIn app voor iOS.

Om deze functionaliteit te kunnen gebruiken moest ik trouwens wel eerst de huidige versie verwijderen van mijn Android telefoon (Samsung Galaxy S2) om de laatste versie te kunnen installeren. Het resultaat zie je in onderstaande schermafbeeldingen:

Lees verder 


Facebook test Timeline lay-out met een enkele berichtenkolom

Facebook is een nieuwe indeling aan het testen voor de Timeline in het gebruikersprofiel; hiermee worden alle berichten in een enkele kolom aan de linkerkant geplaatst en alle activiteitenmodules in een smallere kolom aan de rechterkant.

Met deze wijziging in de layout wordt tegemoetgekomen aan een van de meest geuite klachten over het nieuwe profiel: gebruikers moesten tot nu toe namelijk steeds heen en weer bladeren op de pagina, om hun gehele stream te lezen. Sommige gebruikers vonden de lay-out met twee kolommen frustrerend. In dit ontwerp is de lijn in het midden verwijderd, waardoor het profiel er minder uitziet als een tijdlijn. Je kunt echter nog steeds naar een bepaalde maand of jaar springen door middel van de tijdlijn in de rechterbovenhoek van de pagina.

Screenshot van de nieuwe timeline layout in Facebook (test)

In deze test is de linker kolom voor nieuwe berichten en alle berichten daaronder

Lees verder 


Op 15 november viert GNO-netwerk zijn 2-jarig bestaan in Theater Zuidplein met Hennie van der Most

UPDATE 7 november 2012: Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar. Wel is er een wachtlijst. Geef je op voor de wachtlijst en maak kans op een van de laatste plaatsen, zodra iemand afzegt… Mail: sylvia@gno-netwerk.nl

Social Media zijn de netwerktools, waarvoor Computaal trainingen verzorgt. Het echte netwerken echter – het kennismaken met mensen, het opbouwen van vertrouwen – bestaat natuurlijk altijd nog uit bijeenkomsten van mensen van vlees en bloed.

Dat is ook waarom Computaal GNO-netwerk van harte steunt en sponsort! GNO-netwerk (www.gno-netwerk.nl) is een van de meest succesvolle netwerkorganisaties van Rotterdam. Binnenkort viert GNO haar 2-jarig bestaan. Zij doen dat in Theater Zuidplein in Rotterdam. Een echte aanrader, want je krijgt er een hele avond kunst en cultuur en bovendien kun je luisteren naar EN praten met Hennie van der Most, een van Nederlands meest bekende en succesvolle ondernemers.

Van der Most is bekend om zijn metamorfoses van oude fabrieksgebouwen naar een recreatieve bestemming; binnenkort bouwt hij de oude afvalverbrandingsoven op Rotterdam-Zuid om tot ‘Speelstad Rotterdam’. Op 15 november zal hij het publiek betrekken bij een interactieve sessie over succesvol ondernemen.

GNO-netwerk is in twee jaar tijd uitgegroeid van zes deelnemers in 2010 naar een ledenbestand van 800 ondernemers in 2012.

Hoofdsponsor Rabobank Rotterdam biedt de feestavond geheel gratis aan voor ondernemers. Dankzij medewerking van rapgroep H.E.L.D.E.R.H.E.I.D. Rotterdam, kunstenaar Peter Hofland, DJ Rae en dichteres Jimmursia Wezer belooft het een gevarieerd programma te worden, vol kunst, cultuur, en muziek. Naast het swingende feestgevoel is er ook tijd voor een goed doel: koor Uit Volle Borst, dat onlangs nog in Carré optrad, geeft een kort optreden en op initiatief van GNO wordt ondertussen voor het koor gecollecteerd. De opbrengst gaat naar het koor, dat hoofdzakelijk bestaat uit mensen die kanker hebben of gehad hebben.
Uiteraard is er op 15 november ook voldoende gelegenheid om te netwerken.

Plaatsen zijn gratis te reserveren bij initiatiefnemer Sylvia Davenschot, via sylvia@gno-netwerk.nl.

Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt en Sylvia laat weten dat er nog slechts 7 beschikbaar zijn!

—————————————————————————————————
Niet hard zaken doen, maar met je hart zaken doen.
—————————————————————————————————

Adres: Rijsoordstraat 44A, 3081 BW Rotterdam
Tel.: 06 341 693 31
Mail: sylvia@gno-netwerk.nl

Computaal: HootSuite Pro Solution Partner!

Het is met gepaste trots dat ik mag melden dat Computaal zich sinds 23 augustus 2012 officieel HootSuite Pro Solution Partner mag noemen.

Hootsuite Pro Solution PartnerHootSuite is een social media beheersysteem. Hiermee kunnen bedrijven en organisaties in nauwe onderlinge samenwerking campagnes uitvoeren en beheren, over meerdere sociale netwerken. Dit beheer vindt plaats vanuit een zogenaamd dashboard: een veilig beheersysteem dat wordt geopend vanuit de webbrowser. De belangrijkste sociale netwerken die in HootSuite zijn geïntegreerd zijn

Lees verder 


Hallo, knoop het nou eens in je oren: Sociale Media zijn geen hype!

Over sociale media wordt nog steeds vaak gepraat alsof het om een hype gaat: een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is (omschrijving volgens Wikipedia). Je krijgt het er soms niet uit geramd. Dat inmiddels HBO en universitaire opleidingen aandacht besteden aan deze ‘hype’ en studenten zelfs afstuderen op dit onderwerp (zie onder meer “Online reputatiemanagement: wees sympathiek, zeg niet te snel sorry“), geeft aan dat het hier toch echt om een ‘blijvertje’ gaat.

Oude economie en nieuwe media

De realiteit is dan ook dat steeds meer bedrijven uit de ‘oude economie’ sociale media inzetten als onderdeel van hun marketing en communicatie. Denk daarbij aan KLM, Heineken, het Britse Rode Kruis, Starbucks, maar ook aan de organisatie van de Olympische Spelen. Ze doen dat niet ‘zomaar’; ze doen dat – met wisselend succes – met beleid en met oog voor de klant. Een zeer belangrijk onderdeel daarvan is webcare: het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in sociale media (ook volgens Wikipedia).

Waarschijnlijk heb je er onbewust overheen gelezen,

Lees verder 


Geen Twitter-berichten meer op LinkedIn? Met IFTTT is er niets aan de hand!

Update 21.09.2012: Vanaf 27 september is het helaas ook niet meer mogelijk om tweets via IFTTT naar LinkedIn of andere diensten te sturen. Andersom kunnen berichten vanuit andere diensten wel doorgestuurd worden naar Twitter.


IFTTT logoLinkedIn en Twitter hebben een heel verschillende dynamiek. Die dynamiek maakt dat het in Twitter als normaal wordt gezien van iemand vele, soms tientallen berichten per dag voorbij te zien komen, terwijl dat op LinkedIn absoluut als spam wordt gezien.
Afgelopen week maakte Twitter bekend dat gebruikers geen twitter-berichten meer kunnen plaatsen op LinkedIn. Een reden gaf Twitter niet op.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het een zegen is dat niemand meer een complete twitter-stream kan doorsturen naar LinkedIn. LinkedIn is een zakelijk netwerk. En wat is er dan meer irritant dan ’s ochtends op LinkedIn meteen al geconfronteerd te worden met de file-ergernissen en ontbijtberichten die je zakelijke contacten via Twitter de wereld insturen?

Je zult het daarom met me eens zijn dat de meeste twitterberichten niet op LinkedIn thuis horen. Twitter en LinkedIn hadden daar een uitstekende oplossing voor: op LinkedIn kon je tot voor kort instellen dat alleen tweets met de hashtag #in of #li in je LinkedIn status-update terecht zouden komen.

Zo kon je zakelijke twitter-berichten delen met je doelgroep op LinkedIn, als ze ook voor hen nuttig waren.

Helaas werkt dat nu dus niet meer. Of toch wel?

Lees verder 


In drie stappen naar een uniek wachtwoord voor AL je accounts

Gehackt!

Gisteravond was ik bij een bijeenkomst van GNO-netwerk (www.gno-netwerk.nl) in het Ondernemershuis Zuid in Rotterdam.

Een van de gespreksonderwerpen dat regelmatig naar boven kwam was het nieuws dat gisteren 6,5 miljoen LinkedIn wachtwoorden op straat kwamen te liggen. LinkedIn heeft inmiddels maatregelen genomen door de getroffen accounts te deactiveren. Deze gebruikers zullen in 2 separate mails instructies en een link toegestuurd krijgen, waarmee ze weer toegang kunnen krijgen tot hun account.

Wat mij echter opviel in de gesprekken was hoe vaak men nog steeds hetzelfde wachtwoord heeft voor ALLE accounts.
Dus: hetzelfde wachtwoord voor Facebook, Twitter, Windows, e-mail, de login bij het energiebedrijf, Google (documenten, e-mail, agenda, je profiel, Google Play waarmee je apps voor je Android telefoon kunt kopen, …), iTunes, et cetera.

Overal hetzelfde wachtwoord voor gebruiken is in deze tijd een doodzonde! Mijn adagium is dan ook: voor ALLE accounts een verschillend wachtwoord. Dat lijkt natuurlijk schier onmogelijk.
Lijkt, want dat is het niet!

Ik doel niet op het gemak van allerlei programmaatjes die voor jou je wachtwoorden beheren. Het zwakke punt van dergelijke programma’s is immers dat je ook dáár een wachtwoord voor nodig hebt!
Nee, ik doel op de mogelijkheid om voor alle accounts die je hebt verschillende wachtwoorden te gebruiken en die zelf te onthouden!

Heb je daar dan geen fenomenaal geheugen voor nodig? Welnee!
Wat heb je er dan voor nodig? Je moet tot 6 kunnen tellen, je moet 6 willekeurige tekens kunnen onthouden en je moet kunnen lezen.

Lees verder 


Het Nieuwe Werken is verouderd

Het Nieuwe Werken is een stuk minder nieuw dan we denken

Het Nieuwe Werken is een stuk minder nieuw dan we denken

Wel eens gehoord van de term ‘Het Nieuwe Werken’ (HNW)? Het Nieuwe Werken is werken waar, wanneer en hoe jij dat wilt met behulp van nieuwe en slimme technologie. Tegenwoordig betekent dat per definitie werken via internet. Let wel: niet werken ‘met’ internet. Nee: werken ‘via’ internet!

Dat klinkt geweldig en het heeft dan ook veel voordelen. De nadelen blijken het daar echter nog steeds vaak van te winnen. Dat is niet alleen jammer, het is ook onnodig. Onnodig, omdat die

Lees verder 


LinkedIn: ‘Specialties’ wordt ‘Skills and expertise’

LinkedIn is bezig kleine, maar belangrijke veranderingen door te voeren. De laatste belangrijke en opvallende wijziging was de toevoeging van Nederlands als standaardtaal. Ik schreef daar al over in ‘LinkedIn Nederlandstalig, wat, waarom en hoe?‘.

Nu vervangt LinkedIn ‘Specialties’ met ‘Skills and expertise’. Sterker nog: de sectie ‘Specialties’ is in nieuwe profielen niet meer beschikbaar

Lees verder 


Dochterondernemingen in de LinkedIn bedrijfspagina alleen voor betalende klanten…?

Dochterondernemingen van LinkedIn staan keurig vermeld op hun LinkedIn bedrijfspagina

Dochterondernemingen van LinkedIn staan keurig vermeld op hun LinkedIn bedrijfspagina

Onlangs kreeg ik een uitstekende vraag van Jacqueline van den Heuvel van Hills Communications. Zij vroeg zich het volgende af: “Op de eigen company page van LinkedIn zag ik dat ze rechtsonderin ‘Affiliated Companies’ vermelden (Linkedin Canada, etc); ik wil eenzelfde opzet maken voor een NV met daaraan gekoppeld de BV’s, maar weet niet hoe ik dat moet doen…?

Het antwoord daarop had ik niet meteen paraat. Binnen LinkedIn is niets dat er op wijst dat dit mogelijk is. Bovendien laat ook de helpfunctie van LinkedIn je hier in het ongewisse.
Het blijkt echter eenvoudiger te zijn dan lijkt:

Lees verder