Volgers voor je bedrijfspagina op LinkedIn: hoe kom je daar aan?

Afbeelding van de Volgknop op een LinkedIn BedrijfspaginaDeze week stelde Peter Postma mij de vraag: hoe krijg ik meer volgers op mijn bedrijfspagina?

Uitstekende vraag! Maar waarom zou je überhaupt volgers willen op je bedrijfspagina?

Het antwoord daarop is deels het antwoord op je oorspronkelijke vraag:
De belangrijkste reden om als bedrijf gevolgd te willen worden is dat je (namens je bedrijf) contact wilt met mensen. Je wilt engagement, oftewel verbinding of contact. Dat klinkt simpel, maar het is wel essentieel: ‘volgen’ gaat verder dan ‘leuk vinden’. Als je een bedrijf volgt, zul je namelijk iedere update van het bedrijf op je startpagina zien.

Zo betrek je als bedrijf je volgers bij je bedrijfsgebeurtenissen. Je gaat een relatie met ze aan. En net zoals in iedere relatie, zorgen beide partijen ook in deze relatie dat ze wat aan elkaar hebben. Jij geeft je volgers nieuws en kennis over je bedrijf, je branche, je producten en je diensten. Zij vertrouwen je, zijn je trouw en raden je aan bij hun relaties.

Dat is wederkerigheid!

Meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina in 3 stappen

Er zijn 3 manieren om meer volgers te krijgen op je bedrijfspagina:

  1. Allereerst kun je natuurlijk klanten en andere geïnteresseerden vragen je bedrijf te volgen. Daardoor zul je een klein aantal volgers krijgen dat als basis kan dienen voor de verdere groei,
  2. Ook kun je een ‘Company Follow Button‘ gebruiken. Deze kun je plaatsen op de website, maar ook bijvoorbeeld onder je e-mails in je e-mailhandtekening. Je kunt kiezen uit drie formaten, zoals je ziet op deze pagina: http://developer.linkedin.com/plugins/follow-company.
    De grootste versie van die knop ziet er als volgt uit:
    LinkedIn volgknop

  3. De derde mogelijkheid om volgers te krijgen op je bedrijfspagina is door te zorgen dat je met regelmaat interessante bedrijfsupdates plaatst. En ik zeg dan altijd: denk niet aan wat jij zelf interessant vindt, maar denk vanuit de klant. Waar zoekt die naar en welke woorden gebruikt die klant daarbij? Gebruik die woorden als trefwoorden in de tekst op je LinkedIn bedrijfspagina EN in de updates die je plaatst namens je bedrijf.

Kip en ei

Vraag: Euh, Guido: de bedrijfsupdates worden via de startpagina alleen getoond aan volgers en volgers krijg ik als ik interessante updates plaats… Dat snap ik niet!
Antwoord: Daarom is de volgorde belangrijk: 1. vraag eerst aan bestaande relaties om je bedrijf te volgen (bv. door middel van mail en de ‘Company Follow Button’ op je website) en 2. plaats vervolgens interessante updates. Als reactie daarop zullen je huidige volgers jouw bedrijfsupdates ‘interessant vinden’. Hún contacten zien daardoor jouw bedrijfsupdates op hun LinkedIn startpagina en kunnen er dan voor kiezen jouw bedrijfspagina te volgen.

Trouwens: iedereen die jouw bedrijfspagina rechtstreeks bezoekt, kan je updates zien.

Oefening

Om te oefenen hoe je een bedrijfspagina kunt volgen door op de gele knop te klikken, kun je de volgende – eenvoudige – oefening doen:

  1. Volg de bedrijfspagina van Working Capital Inc. van Peter Postma: De bedrijfspagina van Working Capital vind je hier.
  2. Volg de bedrijfspagina van Computaal: Hier vind je de bedrijfspagina van Computaal.

Als je dit gelukt is, dan ben je geslaagd voor dit onderdeel van LinkedIn ;-)

 

Over Guido Makor

“Door middel van advies en trainingen help ik organisaties en particulieren om de volle potentie van LinkedIn te ontdekken en die kennis aan te wenden om zichzelf en hun bedrijf verder te professionaliseren.
Een van de uitspraken die je mij kunt horen doen in mijn workshops en trainingen is “LinkedIn is een meester in het verbergen van functionaliteit“. Ik help je die verborgen schatten van LinkedIn op te graven. De buit is voor jou.

Ben je marketeer, salesprofessional of zelfstandig ondernemer, download dan mijn e-book ‘SUCCESVOL KLANTEN WERVEN | B2B Leadgeneratie met LinkedIn’ voor meer tips voor een efficiënt en effectief gebruik van LinkedIn.”

Laat een reactie achter

Design: G.Makor | © Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer