Vind in 5 stappen de beste van 1,5 miljoen LinkedIn Groepen

Dit artikel verscheen eerder op de blog van Petra Fisher en is het tweede deel van een drieluik over LinkedIn groepen:


5-steps-linkedin-group-petra-fisher-linkedin-trainingVorige week schreef Petra het eerste artikel in een serie van 3 blogposts over LinkedIn Groepen. Mocht je het gemist hebben, neem dan 2,5 minuut de tijd om te lezen waarom LinkedIn Groepen niet werken. Wil je hierna nog steeds lid worden van LinkedIn Groepen, volg dan de 5 stappen hieronder en vind eenvoudig de voor jou relevante groepen.

1) Kies je reden om lid te worden van LinkedIn Groepen

Er zijn meer redenen dan ik kan bedenken om lid te worden van groepen op LinkedIn. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in jouw branche? Wil je je expertise delen? Zoek je een nieuwe baan? Ben je op zoek naar nieuwe klanten of leads?

2) Verdeel de miljoenen LinkedIn Groepen in categorieën:

Zodra je (in ieder geval in gedachten) de LinkedIn Groepen in categorieën indeelt, kun je gefoccused op zoek. Kies 3-5 categorieën die voor jou van belang zijn en zoek per categorie minimaal 2 groepen om lid van te worden. Hier een voorbeeld van categorieën:

3) Gebruik zoekopdrachten voor LinkedIn Groepen

Begin met het zoeken op keyword. Krijg je teveel resultaten of zijn de resultaten niet specifiek genoeg, gebruik dan Boolean expressions zoals AND, OR, NOT. Je kunt ook (haakjes) en “aanhalingstekens” gebruiken.
Je zoekresultaten verschijnen op volgorde van groepsgrootte. Yes, size matters! De grootste groepen staan bovenaan. Hoe groter de groep, des te meer divers de leden. En een grotere kans op veel interactie in de groep.

4) Gebruik suggesties voor groepen

Je kunt kijken op de profielen van vakgenoten en klanten, om te zien van welke groepen zij lid zijn.Een andere manier om aan suggesties te komen: kijk bij een groepsprofiel eens rechtsonder. Hier vind je suggesties in de vorm van “similar groups’ en ‘people also explored’. Tot slot vind je op de pagina met de groepen waar je lid van bent nog de ‘groups you may like’ suggestie.

5) Verspil geen tijd in LinkedIn Groepen

Observeer. Praat mee. Kijk of het wat is. Onthoud: lid worden van een LinkedIn Groep verplicht je niet tot levenslang lidmaatschap. Is een groep voor jou niet (langer) relevant, dan verlaat je de groep en word je ergens anders lid.

Hoe heb jij je meest relevante LinkedIn Groep gevonden?

Over Petra Fisher

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @LinkedInADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype | http://petrafisher.com

Laat een reactie achter

Design: G.Makor | © Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer