Jouw update in een advertentie op LinkedIn. Kan dat zomaar? – door Anne Raaymakers

Vandaag wilde ik een artikel schrijven over de ophef die in social media land ontstaan is over de beslissing van LinkedIn om te beginnen met ‘social advertising‘. Hierbij gebruikt LinkedIn jouw openbare commentaar, je aanbevelingen, je connecties met anderen en met bedrijven, etc. om jouw foto en tekst, in dien relevant, in een van hun advertenties te gebruiken.

LinkedIn legt het uit in de LinkedIn Blog: “One of the key ways social media helps businesses grow is through word of mouth. On LinkedIn, one of the ways we facilitate that process is by letting you recommend products and services you use on Company Pages. The effectiveness of these recommendations is related to the people in a trusted network that it is shared with, and one of the upcoming privacy policy changes lets us share your public actions, like recommendations, following companies, etc. on the site with your business network in a commercial context such as an ad.” Bron: LinkedIn Blog.

Net nadat ik het idee had opgevat hier een artikel over te schrijven, zag ik dat Anne Raaymakers (www.anneraaymakers.nl) er een artikel over had gepubliceerd. En waarom zou ik een artikel schrijven, als een ander daar al een helder betoog aan gewijd heeft?

Anne begint haar artikel als volgt: Mensen vragen mij wel eens: ‘zijn mijn gegevens veilig bij LinkedIn?’ Een logische vraag met de rel rondom privacy op Facebook in gedachten. Mijn antwoord is altijd dat ik er vertrouwen in heb dat LinkedIn goed om gaat met mijn gegevens. Maar dat je altijd alert moet blijven op internet. En dat laatste is niet altijd gemakkelijk.

LinkedIn kondigt wel netjes op hun blog aan dat ze gaan starten met Social Advertising en dat het mogelijk is dat jouw gegevens in de advertentie van een andere deelnemer op LinkedIn kunnen verschijnen. Maar hoeveel mensen zouden de LinkedIn blog lezen? En LinkedIn heeft nagelaten al haar leden in een e-mail op de hoogte te stellen van haar wijzigingen in de Privacy Policy.

De rest van het artikel kun je lezen op de blog van Anne Raaymakers: http://www.anneraaymakers.nl/2011/07/31/jouw-update-in-een-advertentie-op-linkedin-kan-dat-zomaar/.

Over Guido Makor

“Door middel van advies en trainingen help ik organisaties en particulieren om de volle potentie van LinkedIn te ontdekken en die kennis aan te wenden om zichzelf en hun bedrijf verder te professionaliseren.
Een van de uitspraken die je mij kunt horen doen in mijn workshops en trainingen is “LinkedIn is een meester in het verbergen van functionaliteit“. Ik help je die verborgen schatten van LinkedIn op te graven. De buit is voor jou.

Ben je marketeer, salesprofessional of zelfstandig ondernemer, download dan mijn e-book ‘SUCCESVOL KLANTEN WERVEN | B2B Leadgeneratie met LinkedIn’ voor meer tips voor een efficiënt en effectief gebruik van LinkedIn.”

Laat een reactie achter

Design: G.Makor | © Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer