Carglass en sociale media (en nu houd ik erover op!)

Dat de service van Carglass goed is, zul je weinig klanten horen betwisten. Ook mijn eigen ervaring met Carglass – nadat ooit een autoruit was ingeslagen door een Haagse onverlaat – is zonder meer positief.

Het is daarom niet moeilijk mensen te vinden die iets positief willen zeggen over het bedrijf. Dat moet ook de gedachte zijn geweest op Carglass HQ in Eindhoven toen ze de twitteractie bedachten: iedere tweet met positief nieuws over Carglass wordt door Carglass ge-retweet. Toch is het jammer dat ze daar niet verder over hebben nagedacht. Dit levert namelijk niets anders op dan wat positief nieuws over Carglass. Er wordt veel gezonden, maar weinig gedeeld en al helemaal niets gegeven.

De retweet actie van Carglass Nederland (zie twitter.com/carglass_nl)

De retweet actie van Carglass Nederland (zie twitter.com/carglass_nl)

Het etaleert jammer genoeg nog steeds een volkomen onbegrip van het medium Twitter en sociale media in het algemeen.

Even wakker worden, Carglass: het wordt nu toch echt tijd voor een socialemediastrategie! Eenvoudigweg retweeten van leuke tweets en het gratis vervangen van ruitenwissers (met 50% korting op de best geteste ruitenwissers in de maand september) gaat je in de wereld van online sociaal netwerken geen punten opleveren.

Zie ook mijn vorige artikelen over Carglass en sociale media ‘Carglass en het lelijke jonge eendje‘ en ‘5 september: nieuwe tv spot van Carglass‘.
De officiële twitterpagina van Carglass vind je op http://twitter.com/#!/carglass_nl.carglass ruitenwisser aktie, carglass ruitenwissers

Over Guido Makor

“Door middel van advies en trainingen help ik organisaties en particulieren om de volle potentie van LinkedIn te ontdekken en die kennis aan te wenden om zichzelf en hun bedrijf verder te professionaliseren.
Een van de uitspraken die je mij kunt horen doen in mijn workshops en trainingen is “LinkedIn is een meester in het verbergen van functionaliteit“. Ik help je die verborgen schatten van LinkedIn op te graven. De buit is voor jou.

Ben je marketeer, salesprofessional of zelfstandig ondernemer, download dan mijn e-book ‘SUCCESVOL KLANTEN WERVEN | B2B Leadgeneratie met LinkedIn’ voor meer tips voor een efficiënt en effectief gebruik van LinkedIn.”

2 Reacties op “Carglass en sociale media (en nu houd ik erover op!)”

  1. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Ad Meeuwsenmeerleads, Guido Makor. Guido Makor heeft gezegd: Lees nu mijn laatste artikel over Carglass en sociale media: http://bit.ly/CarglassRuitenwissers op computaal.nl #computaalnieuws […]

  2. RT @computaal Lees nu mijn laatste artikel over Carglass en sociale media: http://bit.ly/CarglassRuitenwissers op computaal.nl #computaalnie

Laat een reactie achter

Design: G.Makor | © Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer