3 Redenen waarom niemand je discussies in LinkedIn Groepen leest

Dit artikel verscheen eerder op de blog van Petra Fisher en is het laatste deel van een drieluik over LinkedIn groepen:


Eerlijk gezegd vind ik het een beetje genant dit artikel te schrijven. Waarom? Soms zie ik discussies in LinkedIn Groepen die zo tenenkrommend zijn, dat ik me afvraag waarom iemand ze plaatst. Daarom schreef ik onlangs 3 redenen waarom LinkedIn Groepen niet werkenDit artikel schrijven voelt een beetje als een open deur, en dan 3x.Maar ik weet dat we allemaal fouten maken, zeker als we in ons enthousiasme te snel zijn. Om je voor de meest gemaakte fouten te behouden lees je hier de 3 belangrijkste redenen waarom je discussies geen interactie oproepen:

Fout nummer 3 bij het starten van een LinkedIn Groep Discussie


Iets plaatsen wat feitelijk geen discussie is. Simpel gezegd: aanbiedingen gaan onder de promotions tab (om voor eeuwig te verstoffen) vacatures gaan onder de jobs tab (waar ze makkelijk te vinden zijn). Aanbiedingen als discussie posten is niet alleen storend, het helpt ook niet echt bij het opbouwen van je reputatie als aardig en betrouwbaar. Post je dan de volgende keer echt iets interessants, grote kans dat niemand kijkt, omdat ze jouw naam herkennen als “die promotor”.

Fout nummer 2 bij het starten van een LinkedIn Groep Discussie

Een artikel delen. Kennis delen is geweldig. Ongeacht of het een artikel is dat je tegen kwam of dat je zelf schreef. Maar… een LinkedIn Discussie bestaat uit twee of drie elementen. Je begint met een pakkend onderwerp, dan een stukje inhoud. Tot slot eventueel een link. NOOIT een link zonder een toelichting. Waarom zou ik op de link klikken? Verleid me. Vertel me wat er interessant is aan het artikel. Wat levert lezen van het artikel mij op? Nog beter, stel een vraag om discussie uit te lokken. En vergeet niet de preview aan te passen. Editde titel, de preview tekst en zijn er meerdere afbeeldingen gevonden, selecteer dan de meest relevante.

De grootste fout bij het starten van een LinkedIn Groep Discussie

In herhaling vallen. Klinkt als een open deur? Is het ook. Maar het gebeurt vaker dan je denkt. Met name als iemand een discussie in één keer in meerdere LinkedIn Groepen plaatst. Ga naar iedere groep en post handmatig. Kopieëren en plakken is prima, maar kijk eerst of het onderwerp (of een vergelijkbaar onderwerp) niet onlangs is geplaatst. LinkedIn Groepen hebben een zoekfunctie, dus neem die 30 seconden om te checken. Je kunt beer waarde toevoegen door op een bestaande discussie te reageren dan hetzelfde topic opnieuw te starten.

Nu hoef je alleen nog maar de voor jouw geschikte LinkedIn Groepen te vinden. Heb je moeite om in de 1,5 miljoen (and counting) groepen de juiste te vinden? Lees dan de 5 stappen om snel de meest relevante LinkedIn groepen te vinden.

Wat doe jij om mensen te verleiden actief deel te nemen aan je discussies in LinkedIn Groepen?

Over Petra Fisher

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @LinkedInADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype | http://petrafisher.com

Laat een reactie achter

Design: G.Makor | © Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer