Podcast: Aflevering 1 - De Kunst van Bereikbaarheid

Podcast: Aflevering 1 - De Kunst van BereikbaarheidOp LinkedIn draait het natuurlijk om netwerken. En netwerken betekent dat Lees verder »

Een miljoen volgers op LinkedIn Pulse!

Een miljoen volgers op LinkedIn Pulse! Een miljoen volgers op LinkedIn Pulse! Euh, nou... niet ik dus, maar Lees verder »

Leef jij voor je cv ... of voor je lofrede?

Leef jij voor je cv ... of voor je lofrede? Trainingen en 1-op-1 trajecten kunnen confronterend zijn. Ook - en in Lees verder »

De poes die dacht dat hij een muis was

De poes die dacht dat hij een muis wasLinkedIn leadgeneratie begint bij een goed persoonsprofiel. Het is de basis Lees verder »

Leugens, rotleugens en statistieken

Leugens, rotleugens en statistiekenCijfers en grafiekjes zijn leuk en nuttig. Ook in LinkedIn. Bekijk Lees verder »

Nieuwe workshops op computaal.nl

Nieuwe workshops op computaal.nl Het nieuwe overzicht met trainingen van Computaal staat nu online, duidelijk Lees verder »

Concurrenten en je LinkedIn connecties

Concurrenten en je LinkedIn connectiesHoe ga je om met concurrenten in je LinkedIn netwerk? Heeft Lees verder »

LinkedIn backup blijkt een lachertje; gebruik Evernote als alternatief

LinkedIn backup blijkt een lachertje; gebruik Evernote als alternatiefDit artikel verscheen eerder op Marketingmed: http://ow.ly/RAP9S. Een aantal weken geleden ontstond Lees verder »

15 Tips voor boeiende bedrijfsupdates op LinkedIn

15 Tips voor boeiende bedrijfsupdates op LinkedIn In 2013 zette LinkedIn een powerpoint presentatie op SlideShare.com met 15 Lees verder »

Een LinkedIn strategie voor leadgeneratie

Een LinkedIn strategie voor leadgeneratieIedereen kent LinkedIn. Als je geen LinkedIn profiel hebt, dan word Lees verder »

Werknemers op LinkedIn verhogen je omzet. Mits je het goed doet...

Werknemers op LinkedIn verhogen je omzet. Mits je het goed doet...Door LinkedIn strategisch in te zetten bij employer branding en corporate Lees verder »

Personal branding op LinkedIn: het verhaal van je klanten

Personal branding op LinkedIn: het verhaal van je klantenVertel jij waar je goed in bent of vertellen anderen waar Lees verder »

Nieuw e-book van Computaal: Succesvol klanten werven | B2B Leadgeneratie met LinkedIn

Nieuw e-book van Computaal: Succesvol klanten werven | B2B Leadgeneratie met LinkedInVeel ondernemers en managers halen niet het volle potentieel uit LinkedIn Lees verder »

LinkedIn overgenomen door Facebook?

LinkedIn overgenomen door Facebook?Dit artikel verscheen eerder op Marketingmed.nl Na een aantal jaren LinkedIn trainingen Lees verder »

Een miljoen volgers op LinkedIn Pulse!

Meer dan 1 miljoen LinkedIn leden volgen Pulse

Meer dan 1 miljoen LinkedIn leden volgen Pulse

Een miljoen volgers op LinkedIn Pulse!

Euh, nou… niet ik dus, maar het kanaal van LinkedIn Pulse zelf: 1.000.000 volgers! Het gebeurde

Lees verder 


Leef jij voor je cv … of voor je lofrede?

Michaelangelo's "De vinger van God" - Onderdeel van de fresco's in de Sixtijnse Kapel in Rome

Michaelangelo’s “De vinger van God” – Onderdeel van de fresco’s in de Sixtijnse Kapel in Rome

Trainingen en 1-op-1 trajecten kunnen confronterend zijn. Ook – en in mijn ervaring vaak – als het onderwerp daarvan LinkedIn is. Het gaat binnen LinkedIn immers niet alleen om het goed invullen van je persoonsprofiel. Dat is meer een ‘kunstje’. Iedereen kan zijn of haar gegevens invullen.

Waar het kunstje ‘kunst’ wordt, is wanneer je er iets persoonlijks – iets eigens – van wilt maken. Een profiel waardoor – waar doorheen – mensen jou kunnen zien, écht zien. Zonder opsmuk en zonder algemeenheden. Onderscheidend en buiten de gebaande paden.
Om een voorbeeld te geven: als je creatief bent, nóém jezelf dan niet zo, maar wéés het. Veel mensen zijn of vinden zichzelf creatief. En ja, ik ben er van overtuigd dat iedereen op zijn manier creatief is. Maar is dat dan een onderscheidende kwaliteit? Nee! Ik kom persoonsprofielen tegen van kunstenaars of artiesten waarin zij vermelden dat zij creatief zijn, wat een weinig creatieve uiting is van die zelfbenoemde creativiteit.

De kracht van een goede tekst – van een goed profiel – is iets vertellen zonder het expliciet te noemen. Geef eens antwoord op de vraag ‘Wat maakt dat jij creatief bent?’ en zet het resultaat daarvan in je profiel. En laat opdrachtgevers vertellen hoe blij zij met jou zijn en waarom jij zo goed bent. Daar zijn aanbevelingen voor. Word wakker! Weg met de valse bescheidenheid! Tijd voor de lofrede!

Confrontatie en verandering

De meesten van ons houden niet van confrontaties. En er zijn er weinig die bewust veranderen. Toch is dat belangrijk. Wil je meer bereiken

Lees verder 


De poes die dacht dat hij een muis was

LinkedIn leadgeneratie begint bij een goed persoonsprofiel. Het is de basis voor al je activiteiten op LinkedIn, maar ook daarbuiten. Want op LinkedIn leg je een eerste contact. Maar ‘in real life’ doe je zaken. Daarbij is het vanzelfsprekend belangrijk om goed voor de dag te komen. De eerste indruk die anderen van je krijgen moet meteen goed zijn. En die eerste indruk wordt binnen enkele seconden gevormd.

Een Gouden Boekje: De poes die dacht dat hij een muis was

Een Gouden Boekje: De poes die dacht dat hij een muis was

Zelfpromotie

Steeds vaker hoor en lees ik van bekende of minder bekende LinkedIn trainers dat het niet gaat om jou, maar om je klanten. Dat ben ik het slechts ten dele met hen eens: het gaat namelijk om beide!

Lees verder 


Leugens, rotleugens en statistieken

Statistically, 6 out of 7 dwarfs aren't Happy.
LinkedIn barst van de cijfers, meetpunten en grafieken. LinkedIn noemt ze ‘metrics’. Je kunt ze onder meer gebruiken om te beoordelen of je profiel compleet is, of je activiteit voldoende is en of je netwerk groot genoeg is.
Ik laat me door die LinkedIn statistieken graag verwijzen naar mogelijkheden om mijn zichtbaarheid te vergroten, maar ik laat me er niet door leiden.

Ik ben beter dan jij

Het ligt in de menselijke aard om te kijken naar cijfertjes en daaruit af te leiden of iets of iemand beter of slechter is. Daarbij is de juiste interpretatie wel belangrijk. Cijfers en trends zeggen immers niets over jou, over wie je bent en wat je voor anderen in de maatschappij betekent of wilt betekenen. En ze zeggen niets over het verband tussen jouw doelstellingen en het bereiken ervan. En dat is nou net waar het in LinkedIn wél over gaat.
Toch kunnen al die cijfers en grafieken ook nuttig zijn.

Lees verder 


Nieuwe workshops op computaal.nl

De nieuwe workshops en trainingen van Computaal. Klik op de afbeelding om naar de pagina te gaan en je keuze te maken...

De nieuwe workshops en trainingen van Computaal. Klik op de afbeelding om naar de pagina te gaan en je keuze te maken…

Het nieuwe overzicht met trainingen van Computaal staat nu online, duidelijk gerangschikt en met heldere keuzemogelijkheden.

Kijk op computaal.nl/trainingen-en-workshops/ voor een overzicht van alle workshops en trainingen die beschikbaar zijn of kies Trainingen in het menu.

Vind je onverhoopt niet de trainingen waar je naar op zoek bent? Stuur dan een mail en vraag naar de mogelijkheden.

Lees verder 


Concurrenten en je LinkedIn connecties

Vorige week vroeg een bedrijf in Brabant mijn advies over iets wat veel bedrijven moeilijk vinden met betrekking tot hun concurrenten: moeten wij onze LinkedIn connecties afschermen of niet? Tijdens een sessie bij een klant gisteren in Schiedam werd mij dezelfde vraag gesteld.
Dit betreffen beide bedrijven die zich bewegen in een zeer concurrerende markt en ik vind het daarom dan ook een begrijpelijke vraag.

LinkedIn cover foto

De achtergrondfoto op de inlogpagina van LinkedIn

Een superkort antwoord zou kunnen zijn: “De basis van LinkedIn is vertrouwen“. Maar dat is in dit geval toch iets te kort door de bocht.

Waarom heb je connecties?

Dat klinkt misschien als een overbodige vraag, maar het is goed om je nog even de essentie van LinkedIn te realiseren.

Als je een connectie maakt, dan nodig je die persoon uit in je netwerk. Je deelt vanaf dat moment niet alleen je kennis, maar ook je kennissen:
Je kunt mensen aan elkaar voorstellen en anderen vragen om jou voor te stellen aan iemand in hun netwerk. En je deelt kennis en doet nieuwe kennis op via je connecties.
Daar maak je niet alleen je eigen netwerk sterker mee, maar ook dat van anderen. Dat wekt vertrouwen. En dat is de basis van LinkedIn.

Wil je je connecties desondanks tóch afschermen, dan is het goed om dit te weten:

Lees verder 


LinkedIn backup blijkt een lachertje; gebruik Evernote als alternatief

Dit artikel verscheen eerder op Marketingmed: http://ow.ly/RAP9S.

LinkedIn backup

Een aantal weken geleden ontstond er groot rumoer onder LinkedIn gebruikers: de optie om een eenvoudige – directe – export (backup) van je connecties te maken was stilletjes door LinkedIn verwijderd. Die functie was vervangen door de mogelijkheid een complete data-export te maken van ál je gegevens, inclusief je connecties.

Met andere woorden: voor een backup van alleen je connecties, moest je voortaan dus een volledige backup maken van al je gegevens. Hier was slechts een nadeel aan verbonden: terwijl je je connecties voorheen direct kon downloaden, moest je op deze volledige backup maximaal 72 uur wachten.

Het kan je zijn ontgaan, want na felle protesten zette LinkedIn de optie 1 dag later al weer terug: In een blog post schreef product management VP Michael Korcuska : “We’ve heard you loud and clear — [up to 72 hours] is too long to have to wait for a download of connection information” […] “Effective immediately, we have turned the CSV download link back on.
De mogelijkheid om een compleet archief van al je LinkedIn gegevens aan te vragen blijft daarnaast bestaan.

In diezelfde post schrijft Korcuska dat de gegevens die LinkedIn-leden invoeren in LinkedIn ook echt van hen zijn: “We believe that the data our members enter into LinkedIn is theirs and they should be able to export it “. Daarnaast merkt hij op dat leden zelf moeten kunnen beslissen welke van hun gegevens door hún connecties kunnen worden geëxporteerd: “In the coming weeks and months you can expect to see us take additional steps to increase that control and to make the scraping of member data by third parties more difficult“.

Dat is een goede aanleiding om eens te kijken wat zo’n data-export (backup of download van je account-gegevens) nou precies inhoudt en of daarmee ook echt alles wordt geback-upt.

Hint: verderop in het artikel beschrijf ik hoe je een zo goed als complete backup kunt maken van je LinkedIn profiel op een manier die ik zelf heb uitgetest en die goed werkt.

Lees verder 


15 Tips voor boeiende bedrijfsupdates op LinkedIn

In 2013 zette LinkedIn een powerpoint presentatie op SlideShare.com met 15 tips voor boeiende bedrijfsupdates. Die tips zijn nog steeds relevant. Ik heb de presentatie nu vertaald in het Nederlands:

Inmiddels heeft LinkedIn natuurlijk ook de mogelijkheid om showcasepagina’s aan je bedrijfspagina toe te voegen. Daarover

Lees verder 


Een LinkedIn strategie voor leadgeneratie

Iedereen kent LinkedIn. Als je geen LinkedIn profiel hebt, dan word je tegenwoordig in de zakelijke markt eigenlijk niet meer serieus genomen. Toch wordt LinkedIn vaak gezien als een noodzakelijk kwaad. Het is een plek om te laten zien wat je ervaring is en je kunt er de contactgegevens van je connecties in nakijken. Maar LinkedIn is zoveel meer dan dat!
Wat als een effectief gebruik van LinkedIn je meer waardevolle connecties kan opleveren? Wat als daar nou leads uit voortkomen? En hoe pak je dat dan aan?

De basis voor succes op LinkedIn: je persoonsprofiel

De basis voor een effectieve LinkedIn strategie ligt bij je eigen persoonsprofiel. Zeker management en directie van grotere organisaties moeten zich hiervan bewust zijn. Juist deze mensen zullen meer ‘hits’ krijgen op hun profiel. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Een goede vertegenwoordiging van je bedrijf toont dat je trots bent op je werkgever.

Een goed persoonsprofiel is de basis voor succesvolle leadstrategie op LinkedIn

Een goed persoonsprofiel is de basis voor succesvolle leadstrategie op LinkedIn

Zorg er dus voor dat

Lees verder 


© Copyright 2010 – 2017 Computaal | KvK 24477407 | Algemene voorwaarden (.pdf) | Disclaimer